Nauji užsienio rašytojų kūriniai/ rugsėjis

Stephanie Dray

LAFAJETO PILIES MOTERYS
 

Šavanjako Lafajeto pilyje laikas ir erdvė suvienija tris moteris, pranokusias savo epochas ir tapusias kovų už laisvę šauklėmis.

Adriana de Noel Lafajet – patikimiausia Žilbero Lafajeto, JAV nepriklausomybės karo ir Prancūzijos revoliucijos didvyrio, sąjungininkė, patarėja ir strategė. Tik jos sumanumas apsaugo jųdviejų santuoką nuo klastingų Marijos Antuanetės dvaro intrigų ir paverčia porą viena įtakingiausių Prancūzijoje. Amerikietei aktorei ir skulptorei, milijonieriaus žmonai Beatrisei Čanler sunku pasakyti „ne”. Išvydusi Pirmojo pasaulinio karo keliamą siaubą ji apsiima padėti nukentėjusiems, tačiau sumaištyje netikėtai sutinka ir savo gyvenimo meilę. Marta Simon – Šavanjako Lafajeto našlaičių namų auklėtinė ir talentinga menininkė. Ji stebi nacių okupuotos Prancūzijos vargus, o kai krašto gyventojams kyla mirtinas pavojus, ryžtasi veikti.

Namas tamsoje

Karen White

NEPAŽĮSTAMIEJI MONTAGJU GATVĖJE

„Nepažįstamieji Montagju gatvėje” yra trečioji serijos knyga. Jau išleisti romanai „Namas Trado gatvėje” ir „Mergina iš Legaro gatvės”.

Melanija nebegali sau meluoti: po daugybės kartu patirtų išbandymų Džekui Trenholmui ji jaučia daugiau nei draugišką prisirišimą. Tačiau jų santykiai tokie pat tvirti kaip trūkinėjantys Melanijos namo pamatai. Maža to, lyg iš niekur išdygsta Nola, trylikametė Džeko dukra, apie kurios egzistavimą jis nė neįtarė. Nola priešinasi bet kokiems tėvo bandymams užmegzti ryšį, bėga iš namų, todėl Džekas paprašo Melanijos pagalbos – priglausti Nolą savo namuose, kol jis sau ir dukrai sukurs naują gyvenimą. Norėdama suartėti su mergaite, Džeko motina Amelija padovanoja Nolai nepaprastai vertingą Viktorijos laikų lėlių namą su keistomis figūrėlėmis.

Namų stogai

 Imogen Clark

MŪSŲ ISTORIJOS PRADŽIA

Lėja Alen – vieniša mama – gyvena pajūrio miestelyje Vitli Bėjuje. Vieną rytą ramią, mažų šeimos rūpesčių kupiną jos kasdienybę sutrikdo skambutis į duris. Už jų – prabangiai apsitaisiusi Klio Montgomeri Smit, įsitikinusi, kad jos vaikystės prisiminimai glaudžiai siejasi su Lėjos namu. Netikėtas susitikimas įžiebia neįprastą draugystę tarp moterų, kurios, rodos, negalėtų būti labiau skirtingos. Mažytis Lėjos namas atrodo tarsi žaislinis, palyginti su dvaru, kuriame gyvena Klio. Didžiulių šeimos turtų paveldėtoja Klio nėra dirbusi nė dienos, o Lėja privalėjo atsisakyti svajonių ir įsidarbinti valytoja, kad išlaikytų šeimą.

Moterims susitikus, į dienos šviesą imi kilti keletą dešimtmečių saugotos paslaptys. Ar tikrai Klio pasibeldė į Lėjos duris supainiojusi adresus? Ką slepia Klio vaikystės prisiminimai? Ir koks ryšys iš tiesų sieja dvi moteris?

Knygos antraštė ir prasmingi žodžiai

Vasily Grossman

GYVENIMAS IR LIKIMAS

Ukrainoje gimęs, du pasaulinius karus, senųjų imperijų žlugimą ir naujų autoritarinių valstybių susikūrimą išgyvenęs V. Grosmanas ilgai brandino „Gyvenimo ir likimo” idėją. Didžiulė patirtis, žmogiškas jautrumas, skvarbus analitinis protas ir žaižaruojantis rašytojo talentas sukūrė XX amžiaus literatūros deimantu vadinamą romaną, kuriame tarsi rentgeno kabinete išryškinama bendra nacių ir sovietų totalitarinių režimų prigimtis ir kraugeriški jų tikslai.

1960 metų rudenį rašytojas įteikė leidyklai romaną „Gyvenimas ir likimas”, ir tuometiniai Sovietų Sąjungos vadovai pastėro iš siaubo. Knyga buvo tokia pavojinga, kad valstybės saugumo agentai tą pačią dieną konfiskavo ne tik rankraštį, bet ir juosteles, kuriomis ji buvo atspausdinta. Vis dėlto sunaikinti kūrinio jiems nepavyko.

1964 metais po sunkios ligos mirusio rašytojo bendražygiai išsaugojo vieną knygos rankraštį ir slapčia išgabeno į užsienį. Prireikė kelių dešimtmečių, kol knyga pagaliau išvydo dienos šviesą. 1980 metais V. Grosmano gyvenimo kūrinys buvo išspausdintas Šveicarijoje.

Pro rakto skylutę matosi bėgančios moters koja

Nita Prose

KAMBARINĖ

Kambarinės Molės socialiniai įgūdžiai kiek kitokie, bet tai nereiškia, kad jie ydingi. Jai tiesiog sunkiai sekasi suprasti kitų ketinimus. Gyvenimo vingrybes merginai „iškoduodavo” močiutė: viską paaiškindavo pritaikydama paprastas taisykles, kuriomis Molė galėtų kasdien vadovautis. Tačiau prieš kelis mėnesius močiutė mirė ir dabar Molė pasaulyje visiškai viena.

Ji dievina savo darbą „Regency Grand” viešbutyje, kuriame įprato būti nematoma – tik pora rankų, purenančių pagalves bei valančių trumpam apsistojančių svečių paliktus nešvarumus, dulkes ir… paslaptis. Ji – tik kambarinė, tad kodėl kas nors turėtų į ją kreipti dėmesį?

Tačiau Molė randa viešbučio lovoje mirusį garsų turtuolį poną Bleką ir ji atsiduria dėmesio centre. Šios „netvarkos” taip lengvai nesutvarkysi ir Molei tenka ieškoti tiesos palengva mokantis, kuo galima pasitikėti tamsiose „Regency Grand” viešbučio gelmėse.

Verified by MonsterInsights